Главная |
Частина перша
Теоретичні засади стратегічного менеджменту ВСТУП ... 5
Розділ 1. СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА ЙОГО РОЛЬ У ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ... 7
1.1. Концептуальні підходи до управління організацією ... 7
1.2. Переваги стратегічного підходу до управління ... 12
1.3. Складові системи стратегічного управління ... 16
Розділ 2. ДІАГНОСТИКА ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ОРГАНІЗАЦІЇ ... 37
2.1. Діагностика зовнішнього середовища непрямого впливу ... 37
2.2. Діагностика зовнішнього середовища безпосереднього впливу ... 41
2.3. Методики діагностики галузі ... 42
2.4. Оцінка конкурентного середовища в галузі (за М. Портером) [66] ... 46
2.5. Аналіз поведінки фірм-конкурентів ... 53
2.6. Галузеві ключові фактори успіху ... 54
2.7. Аналіз привабливості галузі та визначення її перспектив ... 61
2.8. Оцінка впливу споживачів ... 62
2.9. Аналіз впливу партнерів та постачальників організації ... 68
Розділ 3. ДІАГНОСТИКА ОРГАНІЗАЦІЇ, ПІДПРИЄМСТВА, ФІРМИ ... 73
3.1. Концептуальні основи діагностики ... 73
3.2. Методи та засоби діагностики ... 90
3.2.1. Методи діагностики ... 90
3.2.2. Засоби діагностики ... 92
3.3. Діагностика стратегічних ресурсів організації ... 97
3.4. Аналіз фінансової діяльності ... 103
3.5. Діагностика маркетингової діяльності ... 138
3.6. Діагностика збутової діяльності організації ... 144
3.7.1. Діагностика виробничо-господарської діяльності ... 156
3.7.2. Діагностика основних, виробничих підсистем (за В. Г. Герасимчуком) ... 159
Розділ 4. SWOT-аналіз ... 171
4.1. Узагальнення результатів аналізу діяльності організації ... 171
4.2. Виявлення факторів, що впливають на діяльність організації, та визначення рівня їх впливу ... 206
4.3. Визначення ймовірності використання можливостей та їх впливу на діяльність організації ... 207
4.4. Визначення ймовірності реалізації загроз та їх впливу на діяльність організації ... 208
4.5. Оцінка внутрішнього середовища організації ... 209
4.6. Побудова матриці SWOT-аналізу ... 210
Розділ 5. Конкурентоспроможність організації та методи її визначення ... 216
5.1. Основні поняття конкурентоспроможності організації ... 216
5.2. Визначення конкурентоспроможності методом, заснованим на теорії ефективної конкуренції ... 222
5.3. Оцінка конкурентоспроможності організації на основі визначення конкурентоспроможності товару ... 227
5.4. Оцінка конкурентної позиції організації методом конкурентних переваг ... 236
5.5. Бенчмаркінг як інструмент визначення конкурентоспроможності ... 240
Розділ 6. Портфельний аналіз у розробці стратегій організації ... 258
6.1. Сутність аналізу портфеля бізнесів та його основні етапи ... 258
6.2. Матриця Бостонської консультаційної групи «зростання - частка ринку» ... 262
6.3. Матриця «привабливість-конкурентоспроможність» («McKincey» - «General Electric») ... 266
6.4. Модель портфельного аналізу методом «Shell»-DPM ... 272
6.5. Матриця фірми Arthur D. Little (ADL/LC) ... 275
6.6. Матриця Ансоффа і тримірна схема Абеля ... 282
6.7. Діловий комплексний аналіз (PIMS) ... 290
Розділ 7. Стратегії організації ... 296
7.1. Класифікація стратегій організації ... 296
7.2. Стратегічна піраміда (за А.А.Томпсоном та Дж. Стріклендом) ... 298
7.3. Способи розробки стратегії ... 306
7.4. Базові корпоративні стратегії ... 312
7.5. Вибір стратегії фірми ... 319
7.6. Аналіз здійснення поточної стратегії ... 327
7.7. Оцінка обраної стратегії ... 328
Розділ 8. КОНКУРЕНТНІ СТРАТЕГІЇ ... 330
8.1. Ланцюг цінностей як інструмент стратегічного аналізу ... 330
8.2. Види конкурентних стратегій (шляхи досягнення конкурентних переваг) ... 336
8.3. Стратегія лідерства за витратами ... 339
8.4. Стратегія широкої диференціації ... 344
8.5. Стратегія оптимальних витрат ... 351
8.6. Стратегія ринкової ніші (або сфокусована стратегія) ... 353
8.7. Стратегія упередження ... 355
8.8. Позиції фірми в конкурентному середовищі (за О. С Віханським [13]) ... 356
Розділ 9. РЕАЛІЗАЦІЯ СТРАТЕГІЇ ТА УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ В ОРГАНІЗАЦІЇ ... 362
9.1. Роль та значення стадії реалізації в процесі стратегічного управління ... 362
9.2. Завдання керівництва в процесі реалізації стратегії (за О. С Віханським) ... 364
9.3. Розподіл ресурсів і фокусування на стратегічних задачах ... 368
9.4. Фінансове планування і бюджетування в процесі реалізації стратегічного набору ... 368
9.5. Корпоративна культура і її роль у реалізації стратегії ... 370
9.6. Системи адміністративної підтримки ... 374
9.7. Стратегічне лідерство і подолання опору змінам ... 375
9.8. Контроль реалізації стратегії ... (385)
9.9. Труднощі реалізації стратегії організації ... Т9І
Частина друга
Практика стратегічного менеджменту
ВСТУП ... 397
Розділ 1. СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ... 399
1.1. Аналіз макросередовища організації ... 399
1.2. Аналіз мікроссрсдовища організації ... 401
1.3. Аналіз внутрішнього середовища організації ... 420
1.4. SWOT-аналіз ... 449
Розділ 2. РОЗРОБКА МЕТИ ТА ЦІЛЕЙ ПІДПРИЄМСТВА ... 456
2.1. Визначення мети підприємства ... 456
2.2. Встановлення цілей підприємства ... 457
Розділ З, РОЗРОБКА СТРАТЕГІЧНОГО НАБОРУ ПІДПРИЄМСТВА ... 462
3.1. Загальна стратегія ... 462
3.2. Загальна конкурентна стратегія ... 463
3.3. Продуктово-товарна стратегія ... 464
3.4. Ресурсні стратегії ... 466
Розділ 4. РОЗРОБКА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ СТРАТЕГІЙ ... 478
4.1. Розробка стратегії розвитку загального управління ... 479
4.2. Розробка маркетингової стратегії ... 491
4.3. Розробка стратегії наукових досліджень та розробок ... 499
4.4. Розробка виробничої стратегії ... 501
4.5. Розробка стратегії персоналу ... 515
4.6. Розробка стратегії фінансування ... 528
4.7. Інформаційне забезпечення системи стратегічного планування ... 535
Розділ 5. АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ ВПРОВАДЖЕНОЇ СИСТЕМИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ... 538
БІБЛІОГРАФІЯ ... 552
ЗМІСТ ... 538
Получить книгу
"Немцов В. Д., Довгань Л. Є. Стратегічний менеджмент"