Библиотека украинского студента: Токмань Г.Л. Методика викладання української літератури в старшій школі
Главная

Токмань Г.Л. Методика викладання української літератури в старшій школі: екзистенціально-діалогічна концепція. - К.: Міленіум, 2002. - 320 с.

ПЕРЕДМОВА ... 5
ВСТУП ... 7
РОЗДІЛ 1. ФІЛОСОФСЬКО-ОСВІТНІ ТА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В СТАРШІЙ ШКОЛІ ... 12
1.1. Методика викладання української літератури як педагогічно-літературознавча прикладна наукова дисципліна, її парадигматика і систематизовані курси (друга половина XX ст) ... 12
1.2. Діалогічний та екзистенціальний аспекти психолого-педагогічних засад викладання української літератури в школі ... 32
1.2.1. Рівні спілкування та їх практичне застосування в шкільному викладанні літератури ... 32
1.2.2. Рання юність як етап літературного розвитку школярів ... 42
1.3. Діалогізм та проблемність як принципи сучасного прочитання української літератури в школі ... 49
1.4. Психологічно-літературознавче дослідження художнього тексту в гуманітарних ліцеях та гімназіях ... 59
1.5. Філософсько-літературознавче дослідження художнього тексту ліцеїстами та гімназистами ... 68
РОЗДІЛ 2. ДІАЛОПЧНО-ЕКЗИСТЕНЦІАЛЬНА ПАРАДИГМА В КОНТЕКСТІ ТРАДИЦІЙНОГО ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В СТАРШІЙ ШКОЛІ ... 82
2.1. Екзистенціальний аспект викладання української літератури та особистість словесника ... 82
2.2. Методи викладання української літератури в їх особистісній спрямованості на учня ... 88
2.3. Специфіка, структура, типологія уроків української літератури як узагальнення індивідуальної творчості вчителів ... 110
2.4. Традиційне викладання української літератури в загальноосвітній середній школі з уведенням екзистенціально-діалогічної парадигми ... 119
2.4.1. Екзистенціально-діалогічні особливості вивчення життєпису письменника та його індивідуального стилю....119
2.4.2. Екзистенціально-діалогічні шляхи проведення уроків позакласного читання, літератури рідного краю, вступних та підсумкових ... 128
2.4.3: Вивчення та розвиток мовлення як важливого екзистенціалу існування людини ... 139
2.4.4. Посилення екзистенційного впливу літератури з допомогою унаочнення ... 162
2.4.5. Екзистенціально-діалогічні аспекти позакласної роботи з літератури ... 169
РОЗДІЛ 3. ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В ЕКЗИСТЕНЦІАЛЬНО-ДІАЛОГІЧНОМУ АСПЕКТІ ... 179
3.1. Філософсько-психологічні засади та напрямки інноваційної діяльності в галузі літературної освіти ... 179
3.2. Модульно-розвивальна система навчання як одна з форм ведення діалогу "художній текст - учень - учитель" ... 194
3.3. Методи інноваційного викладання української літератури; розвиток діалогічного мислення і мовлення учнів з їх допомогою ... 202
3.4. Екзистенційно-діалогічні особливості поглибленого вивчення української літератури ... 209
РОЗДІЛ 4. ШКІЛЬНИЙ АНАЛІЗ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ В ДІАЛОГІЧНИХ ЗВ'ЯЗКАХ З ДОСЯГНЕННЯМИ СУЧАСНОЇ ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧОЇ НАУКИ ТА З ЕКЗИСТЕНЦІЯМИ ВЧИТЕЛЯ І УЧНЯ ... 223
4.1. Шкільний аналіз художнього твору в його традиційній типології: інтерпретаційний аспект ... 223
4.2. Специфіка шкільного аналізу творів різної жанрової природи ... 236
4.3. Елементи сучасних методів літературознавчого аналізу в школі ... 263
4.4. Технологія вивчення літературно-критичних статей та засвоєння теоретико-літературних понять ... 270
ВИСНОВКИ ... 286
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ... 297

Получить книгу
"Токмань Г.Л. Методика викладання української літератури в старшій школі"

© 2009-2022  ualibrarium.narod.ru